מידע
נוסף

נבטים – יתרונות השימוש בנבטים לעומת קמח

נבטים ומזון העשוי מהם, מזינים הרבה יותר וקלים יותר לעיכול.
בזמן שגרעיני הכוסמין עוברים תהליך של הנבטה, הופכים לנבטים (בעצם הופכים לירקות צעירים), כמות הויטמינים גדלה מאוד.
המינרלים בנבטים זמינים יותר לספיגה על ידי מערכת העיכול.
בזמן ההנבטה חלק ניכר מהפחמימות הופכות לסיבים תזונתיים העוזרים מאוד לפעילותה ובריאותה של מערכת העיכול.
הסיבים התזונתיים מאטים את קצב ספיגת הסוכרים בדם, דבר המסייע מאוד לשמירה על רמת סוכר אחידה. 
בזמן שהגרעין הופך לנבט כמות הקלוריות פוחתת באופן טבעי. 
החלבונים ופחמימות מתחילים להתפרק וכך הופכים לקלים יותר לעיכול.

בעיות בריאותיות רבות נובעות מקשיים בעיכול מוצרים המכילים קמח.
לגרעיני הדגן היבשים, אותם טוחנים לקמח, מנגנוני הישרדות המונעים מהמרכיבים המזינים שבהם להתפרק ולהיות זמינים. 
מנגנונים אלו הם חומצות המונעות פעילות אנזימים שמאפשרים נביטה וגם עיכול קל ויעיל.
מערכת העיכול נאלצת לעבוד קשה יותר כדי לעכל מוצרים העשויים מקמח (גם מקמח מלא). 
לקמח ולמוצריו חיי מדף ארוכים בגלל מנגנוני הישרדות אלו. 
ההנבטה מנטרלת את מנגנוני ההישרדות כדי לאפשר את פעילות האנזימים שבעזרתם צומח הנבט.